Informacje o nowych artykułach prosto na Twój e-mail

Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy?

Wiele osób narzeka na swoją pracę. A w szczególności na… szefa!

Instytut Gallupa badając amerykańskich menedżerów ustalił, że:

1. Tylko 35% amerykańskich menedżerów jest zaangażowanych w swoją pracę

2. 51% menedżerów nie jest zaangażowanych, a 14% jest aktywnie zniechęcanych

3. Niezaangażowani szefowie kreaują niezaangażowanych pracowników

4. W efekcie, tylko 30% amerykańskich pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę!

 

Oto, co możesz zrobić, aby uniknąć tej sytuacji w swojej firmie:

1. Motywacja

Przede wszystkim pamiętaj co motywuje ludzi do pracy. To nie pieniądze i awansy. Ludzie oczekują pochwały i docenienia.

O motywacji napisałem w tym artykule.

2. Cele

Jasno komunikuj cele. Dzięki temu pracownicy będą rozumieli, co planujesz, dokąd zmierzacie i co chcecie osiągnąć. Bez tego będą się kręcić, jak pies wokół własnego ogona, a Ciebie będzie wkurzać to, że musisz wkładać wiele energii w to, żeby coś zrobili.

Rzuć swojemu zespołowi wyzwanie, to ich dodatkowo zmotywuje!

O tym, jak prawidłowo stawiać cele napisałem w tym artykule.

3. Rezultaty 

Stwórz w firmie kulturę rezultatów. Niech wszyscy rozumieją, że to co robicie jest mierzone, analizowane i należy to poprawiać. Stwórz model podejmowania decyzji oparty o dane, testy, wyniki. Im mniej decyzji intuicyjnych, tym lepiej. W ten sposób budujesz model decyzyjny, który łatwiej przekazać innym. Bo jak nauczysz kogoś swojej intuicji (nawet jeśli Ci ona dobrze służy)?

4. Zmierz się z rzeczywistością

Jeśli widzisz problem, to nigdy nie zamiataj go pod dywan. Każdy widzi rzeczywistość, ale nie każdy o niej otwarcie mówi. Jeśli chcesz, żeby w Twojej firmie panowała atmosfera otwartości, to bądź pierwszym, który głośno mówi o pojawiających się problemach wewnątrz i na zewnątrz firmy.

5. Poproś zamiast zlecać

Sposób, w jaki rozmawiasz z podwładnymi ma ogromne znaczenie. To samo polecenie możesz przekazać jako prośbę i jako rozkaz. W mojej praktyce prośby działają lepiej. Na koniec chodzi o to samo. Ktoś ma coś zrobić. Ale sposób w jaki to przekaże może wpłynąć na to, czy zrobi to z zaangażowaniem, czy odwali.

6. Pamiętaj, że pracownicy to też ludzie

Oczywiście, to Ty jesteś szefem. A oni muszą robić, to co im zlecisz. I za to im płacisz. Zgadza się.

Jednak spędzacie ze sobą wiele czasu. Może nawet więcej niż z rodziną. Więc pozwól im poczuć się jak w drugim domu. Przede wszystkim powinni czuć się bezpiecznie. Wtedy powiedzą Ci o problemach, które widzą, zaproponują zmiany. Nie odejdą na pierwsze zawołanie konkurencji.

Spraw, aby to wszystko było możliwe ale za pewną cenę – dostarczanie oczekiwanych rezultatów, realizację celów, rozwój i doskonalenie.

7. Słuchaj

Z pewnością pracownicy mają Ci wiele do powiedzenia. Tylko, czy masz chęć to usłyszeć? Umiejętność słuchania jest najbardziej niedocenianą umiejętnością w zarządzaniu zespołem. Naprawdę nie musisz wszystkiego wymyślić sam, podjąć wszystkich decyzji i o wszystkim pamiętać.

Słuchaj, co mają do powiedzenia Twoi pracownicy, współpracownicy, dostawcy, klienci.

Słuchaj, analizuj, wyciągaj wnioski. Szukaj w ich opowieściach inspiracji do poprawiania i rozwijania swojego biznesu.

 

Tak, jak napisałem na początku – ludzie z reguły nie lubią swojej pracy z powodu szefa. Jest takie powiedzenie, że pracownicy przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa.

Szefowie z tych opowieści to dupki. Nie bądź jednym z nich!

Dowiedz się więcej, jak zostać skutecznym i lubianym szefem z mojej książki! Polecam!

0 comments… add one

Leave a Comment